NASLOVNICA / Novosti / Međunarodni dan matematike
Autor: Davorka Hrženjak
17. ožujka 2021.
UNESCO je na svojoj Generalnoj konferenciji, u studenome 2019. godine, proglasio 14. ožujka Međunarodnim danom matematike (International Day of Mathematics – IDM) zbog njene važnosti u znanosti i svakodnevnom životu. Taj dan se ujedno obilježava i kao Dan broja π. Ove godine održava se druga proslava Međunarodnog dana matematike s temom “Mathematics for a Better World”. U našoj školi obilježen je Međunarodni dan matematike u periodu od 11.3. do 16.3. u skladu s epidemiološkim mjerama.
Zainteresirani učenici šestih razreda sudjelovali su u natjecanju Matematički alias. Kartice s matematičkim pojmovima okrenu se licem prema dolje, za svaki par pokreće se vrijeme dozvoljeno za pogađanje. Prvi igrač (prvog para) uzima karticu i u sebi pročita matematički pojam te svojem suigraču treba objasniti o kojem pojmu se radi, ali tako da ne koristi isti korijen te riječi. Ako suigrač pogodi pojam, par zadržava karticu. Igrač može nastaviti pogađati dok ne istekne vrijeme, unutar jednog vremena može se osvojiti više kartica. Učenicima je bilo zanimljivo, a na taj način ponovili su pojedine matematičke pojmove.
Zainteresirani učenici osmih razreda istraživali su povijest broja π, otkrivali zanimljivosti o poznatoj matematičkoj konstanti, istraživali odnos između duljine kružnice i njezina promjera, prepoznavali π kao iracionalan broj, razvijali pozitivan odnos prema matematici, očitavali QR kodove, sudjelovali u Kahoot kvizu o broju π te u pamćenju decimala broja pi, okušali su se i u osmišljavanju stihova o broju pi.
Nakon zajedničkog fotografiranja svaki sudionik dobio je dio rođendanske torte broju pi, tj. krišku pite od kartona sa čokoladicom.
Zainteresirani učenici sedmih razreda povodom Međunarodnog dana matematike rješavali su integrame. Kod rješvanja logičkih mozgalica – integrama imamo određene tragove – natuknice preko kojih logičnim zaključivanjem odbacujemo nemoguća i dobivamo moguća rješenja. Pri tom si pomažemo tablicama u kojima ili prekrižimo ono što nije točno ili potvrdimo ono što znamo da je točno. Učenici su datum 14.3. povezali s rođendanom Alberta Einsteina i rješavali poznati Einsteinov test, te dobili zadatak izraditi plakat o broju pi i o Albertu Einsteinu.
Povodom Međunarodnog dana matematike učenici petih razreda dobili su zadatak da naprave prezentaciju ili plakat o mjernim jedinicama za volumen, masu, površinu i duljinu koje se koriste u svijetu ili su se koristile u prošlosti. Svaku mjernu jedinicu je trebalo povezati s mjernim jedinicama koje mi koristimo i zapisati u kojoj zemlji se koriste ili su se koristile.
Učiteljice matematike
23. svibnja 2025.
Učenici 5.d razreda u izvannastavnoj aktivnosti „Ruke ljubavi” i razrednik Branko Maznik dogovorili su s Mirjanom Mišulin, koordinatoricom projekta „Zaželi”, […]
23. svibnja 2025.
U sklopu projekta “Sigurnija škola” u organizaciji Hrvatskog Crvenog križa naša škola je i u ovoj školskoj godini, četvrtom za […]