NASLOVNICA / Novosti / Terenska nastava zavičajem
Autor: Zoran Vidakovic
10. lipnja 2013.
Učenici i učitelji drugih razreda su 7. lipnja 2013. godine posjetili Grad Križevce poznat po brojnim kulturno -povijesnim znamenitostima i stari grad Veliki Kalnik.
U pratnji stručnog vodiča gospodina Zorana Homena učenici su razgledali crkvu sv. Križa, Gradski muzej Križevci i Grkokatoličku katedralu.
U crkvi sv. Križa učenici su imali prilike vidjeti kasnobarokni mramorni oltar sv. Križa iz 1756. godine, rad Francesca Robbe, ljubljanskog kipara talijanskog podrijetla.
Uz navedeni oltar vidjeli su i veliku sliku Otona Ivekovića na luku svetišta s prikazom Krvavog sabora križevačkog.
Gospodin Zoran učenike je upoznao sa Legendom o Kalničkim šljivarima, ispričao im ukratko o Križevačkom saboru, znamenitom događaju iz povijesti.
U dvorištu muzeja učenici su upoznali etno park s primjercima tradicionalne drvene arhitekture kalničkog Prigorja (štala, ambar, kuća, klet, bunar), a u unutrašnjosti muzeja povijesne ostatke od kamenog doba do danas. Učenici su u muzeju vidjeli građansku i seosku sobu, te ih je ljubazna kustosica ukratko upoznala sa poznatim Križevčanima, gdje svakako treba spomenuti Sidoniju Erdödy pl. Rubido., Alberta Ognjan Štrigu te Marcela pl. Kiepach. i sv. Marka Križevčanina.
Učenici su najviše bili oduševljeni drvenom igračkom djeda koji pili drva.
Na odlasku iz Križevaca posjetili su grkokatoličku katedralu čiji ikonostas su radili naši najveći slikari s kraja 19. i početka 20. stoljeća (Bela Čikoš Sesija, Ivan Tišov, Ferdo Kovačević, Celestin Mato Medović).
Nakon sladoleda učenici i učitelji su se uputili prema Kalniku.
Stari grad Veliki Kalnik promatrali su i crtali iz podnožja te se na kraju poigrali na livadi ispred starog grada.
Nakon igre uslijedio je povratak u Đurđevac.
04. srpnja 2025.
Osnovna škola Đurđevac kao partner gradu Đurđevcu zapošljava 15 pomoćnika u nastavi i 1 stručno komunikacijskog posrednika za 17-ero djece […]
03. srpnja 2025.
Trebaju li učenici s poremećajima izgovora, teškoćama usvajanja početnog čitanja i pisanja te matematičkih vještina, kao i s ostalim razvojnim […]