Pod pokroviteljstvom Hrvatske udruge školskih knjižničara, Hrvatskog knjižničarskog društva te Hrvatskog čitateljskog društva uključili smo se u međunarodni projekt Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja.
Škola partner naše škole je OŠ Vrhovci u Ljubljani.
Projekt se provodi između slovenskih i hrvatskih osnovnih škola. Ciljevi projekta su poticanje čitanja nacionalnih književnosti, razvijanje svih vrsta pismenosti, ovladavanju istraživačkim metodama rada te vježbanju javnog nastupa. Upoznavanje povijesti, kulture i znamenitosti krajeva škola partnera. Škola partner naše škole je OŠ Vrhovci u Ljubljani.
Svaka škola u Hrvatskoj ima svoga partnera u Sloveniji. Ukupno sudjeluje 44 škole.
O projektu možete čitati i na stranicama:
http://citanjenepoznajegranice.weebly.com/
U Projekt se uključila i naša Osnovna škola Grgura Karlovčana Đurđevac s 4.b razredom (21 učenik) i učiteljicom Jelenom Jendrašic. Koordinatorica Projekta je knjižničarka Nataša Švaco.
Naš partner u Sloveniji je Osnovna škola Vrhovci iz Ljubljane s knjižničarkom Bernardom Frass. Oni čitaju djela Ivane Brlić – Mažuranić, a mi djela Dese Muck.
Prvo polugodište učenici 4.b su u školskoj knjižnici čitali naglas djelo Dese Muck: Anica i zečić, a u drugom polugodištu čitamo Anicu i sportski dan.
Učenici na satu Likovne kulture oslikavaju novu naslovnicu knjige Anica i sportski dan u kombiniranoj tehnici tuša i akvarela. Radove će uvezati u mapu u obliku slikovnice.
Jedan nastavni sat planiramo radionicu Upoznaj gradove Ljubljanu i Đurđevac kroz časopis Meridijani i promotivne materijale s interneta i turističkih agencija. U knjižnici će istraživati o kulturnim i povijesnim zanimljivostima Đurđevca i Ljubljane u časopisima Meridijani i Priroda, monografijama gradova, a koristit će i internetske izvore te će napraviti plakate i powerpoint prezentacije. Sa svojim kreativnim uradcima predstavit će našu školu i Đurđevac u Ljubljani.
Učenici OŠ Vrhovci, Ljubljana čitaju djelo Hrvoje Hitreca Eko, Eko.
Učenici su izuzetno zainteresirani za Projekt – od čitanja, izrade prezentacija i plakata do književnih i likovnih radionica.
Ovaj način i pristup obradi književnog djela te upoznavanje običaja i znamenitosti Republike Slovenije je poticajan, jer je učenicima pobudio interes za samostalna nova istraživanja. Odlaskom u zemlju partnera predstavit će sebe, našu školu, Grad i širu zajednicu i na taj način promiču europski identitet. Predstavljanjem svojih uradaka vježbaju javni nastup i timski rad te se upoznaju s određenim ciljevima programa Građanskog odgoja i obrazovanja.