Učenice su joj postavile zanimljiva pitanja o knjižničarstvu, njenom radu i aktivnostima koje će zajedno s učenicima i učiteljima provesti u Mjesecu hrvatske knjige.
1. Kako biste se opisali u tri riječi?
Dosljedna, uporna i komunikativna.
2. Od kad radite u školskoj knjižnici?
U školskoj knjižnici radim od 1998. godine.
3. Koje sve obaveze imate kao knjižničarka?
Provodim knjižnično informacijski program prema Nastavnom planu i programu. Radim stručno informacijsku djelatnost koja obuhvaća: nabavu i tehničku obradu knjiga, inventarizaciju, katalogizaciju, reviziju i otpis knjiga. Provodim kulturnu i javnu djelatnost u knjižnici i školi koja podrazumijeva susrete s književnicima i likovnim umjetnicima, obilježavanje obljetnica, a uz to organiziram radionice i razna predavanja. Koordinator sam provođenja Nacionalnog kviza za poticanje učenja i čitanja te Nacionalnog projekta Čitamo mi, u obitelji svi koji se provodi u trećim razredima. Od ove godine koordinator sam natjecanja u kvizu znanja i kreativnosti Čitanjem do zvijezda u našoj školi. Svake godine organiziram prisjećanje na književnika Grgura Karlovčana zajedno s vašim učiteljima. Individualno se stručno usavršavam kao i ostali učitelji odlazeći na seminare, stručne aktive knjižničara, okrugle stolove. Surađujem s ravnateljem, stručnim suradnicima škole, računovodstvom, učiteljima, lokalnom zajednicom i roditeljima. Nabavljam časopise i raspodjeljujem ih učenicima. Snimam odgojno-obrazovne programe, školske priredbe i događaje te ih obrađujem i stvaram medijateku knjižnice. Pomažem učiteljima u nabavi dodatne literature za rad.
4. Po kojem kriteriju odabirete nove knjige za knjižnicu? Jesu li Vam naslovi zadani ili ih Vi odabirete?
Ima više kriterija po kojima se biraju nove knjige. Jedan i osnovni kriterij je cijena. Moram naglasiti da nije uvijek ono što je jeftino i dobro. Pri odabiru knjiga gleda se kvaliteta, uvez i metodička obrada djela, što znači da se uz osnovni sadržaj u knjizi trebaju nalaziti i dodatna pitanja o djelu. Jedan dio naslova je zadan, a to je obvezna lektira koja se bira prema Nastavnom planu i programu dok se ostale knjige biraju prema potrebama korisnika i njihovim zahtjevima. Postoji i slobodni fond. U zadnje vrijeme sve više radimo na izgradnji slobodnog fonda jer ima puno djece koja vole čitati i istraživati.
5. Što se sve, osim knjiga, može naći u školskoj knjižnici?
Osim knjiga za lektiru, u knjižnici imamo knjige za slobodno čitanje, stručni fond za učitelje, pedagoško-psihološku literaturu, različite enciklopedije, računala, CD-e, DVD-e, videotrake, radove učenika, učitelja i naših umjetnika.
6. Što mislite, vole li naši učenici posjećivati knjižnicu ili to čine samo zato što “moraju”?
Mislim da oni učenici koji dolaze u knjižnicu dolaze s veseljem pogledati što ima u enciklopedijama i časopisima. Neki dolaze zbog računala jer mogu istraživati, raditi određene zadaće i igrati se.
7. Snose li učenici posljedice ako izgube knjigu ili ju ne vrate na vrijeme?
Po Pravilniku školske knjižnice ako se knjiga izgubi treba se donijeti ista takva knjiga ili prema katalogu najniže cijene na tržištu mora se donijeti novac za izgubljenu knjigu.
8. Kako, kao knjižničarka, promatrate budućnost tiskanih knjiga?
Mislim da tiskana knjiga i dalje ima budućnost jer su elektroničke knjige i dalje bazirane na pismu, a u njima ne možete uživati listajući ih. Tiskana knjiga ima svoje čari i mislim da nikad neće izumrijeti.
9. Kojim sve aktivnostima mislite obilježiti Mjesec hrvatske knjige?
Već provodim knjižnično informacijski program po razredima. U svakom razredu postoji tema koju knjižničar u suradnji s učiteljima i profesorima hrvatskog jezika treba odraditi. To je primjerice upoznavanje s časopisima, enciklopedijama, rječnicima i ostalom priručnom zbirkom, signatura, snalaženje u knjižnici, katalozi, sustav knjižnica u Hrvatskoj. Osim toga bila je likovna radionica s učenicima 1., 2. i 3. razreda. Radionicu je vodila Ivana Kranželić. Održan je i književni susret sa Željkom Horvat-Vukelja, a uskoro će biti i susret i radionica s Ivankom Ferenčić Martinčić.
10. Što vas posebno veseli u radu s djecom?
Posebno me vesele njihovi osmjesi, oduševljenje, veselje, opuštenost i neopterećenost.
11. Koja Vam je najdraža knjiga?
Trenutno mi je najdraža knjiga Ephraima Kishona, Kod kuće je najgore.
12. Koja djela biste svakako preporučili našim učenicima da ih pročitaju?
Kod kuće je najgore, djela Ivane Brlić-Mažuranić, Sanje Pilić, Sanje Polak, Mali princ, Andersenove bajke, Psima ulaz zabranjen…
13. Čime se bavite kad niste u knjižnici?
Kad nisam u knjižnici, bavim se klasičnim kućanskim poslovima kao svaka majka, rolam, idem na aerobik, sadim ukrasne tuje.
14. Bez čega ne možete zamisliti dan?
Ne mogu zamisliti dan bez sunca i svjetla.
15. Što Vas čini sretnom?
Sretnom me čine nasmijana i vesela djeca, kad uspijem izvršiti sve ono što sam isplanirala, svi uspjesi mojih kćeri i sreća i zadovoljstvo u obitelji.
Novinarska grupa