Godina 2021. proglašena je Godinom čitanja. U našoj školi i knjižnici provode se različiti programi, projekti i aktivnosti. Poruka nacionalnog projekta je “Čitajmo da ne ostanemo bez riječi”. Cijela Hrvatska uključena je u projekt s porukom da se čita sa zadovoljstvom i razumijevanjem.
Godina čitanja proglašena je u okvirima realizacije Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja. Cilj kampanje je razvoj motivacije i interesa za čitanje te jačanja javne svijesti o važnosti čitanja.
Nedavna aktivnost u knjižnici je postavljena izložba radova učenika viših razreda na temu Ljekoviti recepti za prehraniti dušu, a povodom obilježavanja Noći knjige 23.4.2021. Izložbu su od 23. 4. 2021. razgledavali učenici od 1. – 4. razreda.
U sklopu izložbe knjižničarka je svakoj grupi održala predavanja o izradi plakata pomoću digitalnog alata Canva te govorila o važnosti čitanja s razumijevanjem. Također je spomenula važne obljetnice povezane s knjigom i čitanjem. Govorila je i o potrebi posjećivanja knjižnice i čitaonice te ljekovitoj moći knjige. Upoznala je skupine s osnovnim pravilima Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima. Upozorila je učenike da se trebaju pridržavati pravila pri uporabi online izvora štiteći prava autora. Na primjerima izrađenih učeničkih postera pokazala je učenicima što je dobro, a što treba izbjegavati kad izrađuju poster na neku temu ili za neki događaj.
Učenicima 1. i 2. razreda pročitala je najljepši recept za prehraniti dušu knjigama, a koji su izabrali. Tada su maštali stvarajući novu priču sa svojim stvarnim i nestvarnim prijateljima. U 3. i 4. razredima učenici su sami birali i čitali naglas najzanimljivije recepte ostalim učenicima u grupi. Objašnjavali su zašto im se vizualno svidio plakat, kao i tema, sadržaj, motiv, likovi i predmeti recepta. U nekim razredima učenici su maštali zatvorenih očiju slušajući o nekom putovanju iz priče, a nakon toga su opušteno razgovarali s knjižničarkom o zamišljenim putovanjima s knjigom u ruci.
Tijekom školovanja knjižničari i učitelji trebaju usmjeravati učenike na ciljano čitanje te im razvijati sposobnosti kritičkog čitanja. Poticati ih na čitanje časopisa, popularno-znanstvene literature, referentne zbirke te im usaditi naviku posjećivanja knjižnicama i čitaonicama, muzejima, kazalištima, posjetiteljskim i interpretacijskim centrima uz stručno vodstvo.